Tavaly egy igen-igen jó, hazai fejlesztésű Mad Max-hangulatú társasjáték fejlesztése zárult sikeres Kickstarter kampánnyal, a mázlista geek szaksajtó pedig már ki is próbálhatta az elmúlt hónapokban a Saltlands prototípusát.
A játék rozsdás-véres-verejtékes hangulata természetesen mindenkit azonnal magába szippantott, de a profi dizájn és a választható versengő/kooperatív játékmechanika is igen tetszetős lett. Abszolút visszaadja minden a világvége utáni túlélők kalandos, ámde cseppet sem irigylésre méltó életét, amikor minden egyes új nap meg kell küzdeni egy-egy korty vízért és benzinért!
Ahhoz képest, hogy Saltlands társasjáték fiatal alkotógárdája még nem is élt a kultikus Mad Max 2 bemutatójának évében, a sivatagban vitorlázó autóroncsokkal és a nyomukban lihegő, motorizált punkokkal pompásan házasították össze a jól ismert, atom háború utáni, sivatagos környezetet és Patrick Swayze Puszta acéljának vitorlás autós világát.
Én már gyerekként, a '90-es években is utáltam, hogy a társasok mindig ráerőltették az esztelen versengést a játékosokra. Holott az ekkoriban virágkorukat élő asztali szerepjátékokban mindig az összefogás, és a szűkös erőforrásaink megfelelő kombinálása volt a győzelem kulcsa. Az ezredforduló óta pedig rengeteg jobbnál jobb kooperatív társas megjelent már, a Lovecraft-novellák világát feldolgozó Arkham Horror és Eldritch Horror játékoktól kezdve a csodálatos, mesekönyves grafikájú fantasy gyöngyszemig, a Nerdblogon is agyondicsért Mice & Mystics-ig.
A Saltlands szerencsére kiválóan egyesíti magában kompetitív és kooperatív játékokat, így a játékosok dönthetnek:
- Aki akar, kóborolhat egyedül is a pályán, jól megszívatva a többieket azzal, hogy megszerzi előlük az erőforráskártyákat, feléjük tereli a fosztogatókat, vagy épp kifúr valakit a végső győzelemből.
- De persze sokkal több esélyünk van a Sóvidék neo-barbárjai ellen, ha csapatban mozgunk, és szétosztjuk egymás között a feladatokat meg az erőforrásokat.
A csapatjátékhoz nagyon jól kidolgozott karaktereket kapunk, ötletes egyedi képességekkel. Választhatjuk például a minden túlélőjátékba kötelező verőembert, aki feltartja (vagy ha elég tápos, agyonveri) a fosztogatókat, amíg a többiek biztonságos mezőkre menekülnek. A roncsvadász eközben eldobálja a kacatjait, aztán kitúr helyettük valami használható felszerelést a tárgypakliból, a felfedező pedig egy újabb bejárható térképdarabokat aktivál a távcsövével, ahol talán majd ott lesz a játék végcélja, a legendákba vesző, vetőmagokkal, lőszerrel és egyéb hasznos javakkal teli menedékhely...
Ők ugye a zombis-szörnyes túlélőtársasok tipikus sablonszereplői, hasonló karaktereket választhatunk ki a Last Night on Earth, a Zombicide vagy az Invasion from Outer Space-ben is. Viszont ebben a környezetben is tökéletesen működnek: a Saltlands közben tényleg olyan érzésem volt, mintha valami szedett-vedett kolónia tagjaként a túlélésért küzdenék egy kataklizma utáni világban.
És közben fel sem tűnt, hogy több, mint 6 óra eltelt a doboz kibontása óta. Minden Mad Max-fannak és Országút harcosa-rajongónak kötelező vétel!
Saltlands
Az utóbbi évek legmenőbb magyar fejlesztésű társasjátéka. A hangulata mindenkit azonnal magába szippant, de profi dizájn és a választható versengő/kooperatív játékmechanika is igen tetszetős!
Játékosok száma: 4-6 fő
Ajánlott életkor: 12+
Játékidő: kb. 2 óra
Nehézség: közepes
Újrajátszhatóság: bármelyik hétvégén
Magyar szabálykönyv: a netről letölthetőÁr: €49.95 (Lost In The Desert kiegészítővel együtt €74.90) / Hol kapható?
Ítélet:
TETSZETT A POSZT? CSATLAKOZZ A NERDBLOG FACEBOOK-CSOPORTJÁHOZ, ÍGY SOSEM MARADSZ VICO-FILMES, STAR WARSOS ÉS KÉPREGÉNYES KONTENT NÉLKÜL!
Mad Maxen és VICO-filmeken nőttél fel? Az országút harcosa volt a kedvenc lapozgatós könyved? Akkor a hazai gyártású Cafe Postnuclear képregény testvérkiadványa, a Világvégi mesék pont neked készült! Barkasszal és Volkswagen a posztapokaliptikus pusztulatban - rendeld meg a képregényt akciósan innen!