Hajópaklival úsztam be a TOP10-be a KöKi Hatalom Kártyái-versenyén

2023. szeptember 12. 14:10 - SzűcsGyula

A Budán megnyílt új Phantom Gamesben karácsonyt idéző díjeső várt minden zsugásra

tikos_peter_moa_hajo_16_9.jpg

Nem mindennapi verseny került megrendezésre szeptember 10-én, vasárnap a Phantom Games Budán megnyitott, Bercsényi utcai új boltjában: csak a KöKi Terminálban hétvégente zsugázó HKK-klubtagok indulhattak el rajta, de ők is csak gyakori és nem gyakori lapokkal, egy 51 (pontosabban 3x17) kártyát tartalmazó paklival, kiegészítő dekk nélkül. Az 1995-ös Alappaklitól kezdve a legújabb Császárváros kiegészítőig mindent lehetett használni – kivéve pár olyan ellenfelet korlátozó követőt és szabálylapot, mint az Ősi rúna, az Átkozott követő vagy az Alanori lápvidék és az olyan kártyákat, amelyek valamilyen ritka lapot termelnek. Erre – valahol nyilván jogosan – azért volt szükség, hogy az anyagilag jobban eleresztett, már dolgozó veteránok ne legyenek erőforráselőnyben azokkal a gyerekekkel, vagy a HKK-hoz nemrég visszatérő örök gyerekekkel szemben, akik még csak mostanában vették meg az első kártyacsomagjaikat (vagy kapták meg Papától, a KöKi Klub legendás vezetőjétől ingyen a legutóbbi néhány kiegészítő gyakori lapjait). Nem volt külön kezdő, amatőr és profi kategória, mind a 28 játékos ugyanabban a ligában indult – különdíjakat kapott viszont az összesített helyezésétől függetlenül a legjobb kezdő, a legjobb lány és a legjobb 18 év alatti játékos is.

Sajnos hamar kiderült, hogy a Leah hordám (amivel életem első HKK Ligáján a 2. lettem a Kezdők közt – lásd ezt a márciusi Nerdblog-posztot) eléggé életképtelen ebben a korlátozott környezetben, ha kiveszem belőle a 30 ritka lapot... Bárhogy rendezgettem a cipősdoboznyi kártyagyűjteményemet, egyszerűen képtelen voltam ennyi jól használható gyak-nemgyak lappal felvizezni a fekete terrorbrigádot, így egyértelmű volt, hogy a másik nagy kedvencemmel, a hajós paklival kell elindulnom. Igaz, ez a dekk is ki lett herélve félárbócra eresztette a vitorláit, amikor kiszedtem belőle a ritkákat. A más hajókat lemásoló Rakon Végzet, az azt kikereső Ork hajóács–Quawarg munkafelügyelő-páros, az optimális esetben 2 lapot is húzó Az expedíció vezetője vagy az 1 zanszilánkért jövő (és sajna gyakoribb Zénes lapként is ritkának számító) Kalózhajó fájóan hiányoztak a fedélzetről – pláne amiatt, mert korábban egy hajós paklival már sikerült beúsznom az egyik pénteki HKK Ligán is a Kezdők közt a 7. helyre (részletes paklileírás ebben a bejegyzésben).

Azt a koncepciót azért itt itt is megtartottam, hogy az Építő rakshallion követő mellett az olcsó hajókat olyan +1 lapot adó, max. 1 VP-s repülő lényekkel kell összeeszkábálni, akikkel lehetőség szerint további olcsó hajókat húzok fel a kezembe, és pár kör alatt kiterülve összejön a 20 SP-s flottagyőzelem.

A laphúzás lekorlátozásával és a lapjaim drágításával elvileg nem kellett foglalkoznom (ki lett tiltva versenyről egyebek között a Bilincs, a Börtön, a Lassan járj!, a Hegymélyi keltető és a Bűvös erdő is), egyedül a Hálócsapdától, a Harangmestertől és a Szűk esztendőktől volt félnivalóm, mert ezek nagyon belassítják a flotta kiépülését. De úgy okoskodtam, hogy talán most majd az etnikum dekkek lesznek mindenkinél a favoritok, így számos olyan hajót és laphúzó lényt meghagytam az eredeti koncepcióból, amelyek le tudnak szedni egy-egy idegesítő lapot vagy lényt (A tenger úrnője, Ork fedélzetmester, Császári teknősgálya) vagy akár el tudnak takarítani egy komplett hordát is (mint a Yaurr rombolóhajó, ami J-re az ellenfél minden lényébe 4-et sebez).

Mivel az eredeti fehér-piros-lila hajós dekkemből a ritkák kidobálása után csak pár Chara-Din lap maradt (3 Építő bárka, 3 Ében triton, 2 Császári őrnaszád, 1 Varkaudar kormányos), mindenképpen ki akartam próbálni, milyen lenne egy másik színnel a pakli. A dekk vezérgályái, azaz a Raia és Dornodon lapok mellé először Fairlightot próbálgattam „a lámpa ellen”: a lapot adó Keleti Sirály és a kétszínű (D-F) Zarknod haragja nagyon jól pörögtek a sárga hajók közül – a Felderítő léghajó és Enkala léghajója viszont mindig a kezemben ragadt, egyszer sem sikerült kijátszani, megakasztva ezzel a flotta-pasziánszt… Fairlighttól így beraktam inkább a Cselvetést, mert rémlett, hogy a régi időkben legendásan szívatós versenylap volt, valamint a Bronzsörényű pegazust, amit végül elég gyorsan lecseréltem a fehér szín sokkal hasznosabb Napozó yetijére, aki nemcsak lapot húzó 1 VP-s repülő lény, de drágítja is az ellenfél lapjait.

Dornodon gyak-nemgyak felhozatalából ebbe a pakliba első osztályúnak bizonyult (lásd alább) az amúgy eléggé hasznavehetetlen Ryuku sorhajó, mivel ha van hozzá építő, rögtön ad egy másik Sorhajót, és így már nem is olyan rossz az a +4 SP és +2 VP (utóbbiból ideális esetben rögtön vissza is lehet venni kézbe az egyik Sorhajót az ellenfél körében). Mivel sokszor adódott úgy a lámpa elleni pasziánszozáskor, hogy pont egy hajó hiányzott a 20 pontnyi flottához, tesztjelleggel beraktam a piros színtől a Császárvárosban felújított nemgyakori lapkeresést, A legutolsó csapást, ami így kiszedhette a dekkből a győzelemhez esetleg szükséges gyakori bárkát (vagy bármi más szituációhoz illő lapot, pl. kezdőkézre behúzva az első körben kipattintani vele egy Baar-orkot, ami az anti-mágiájával eldobatja az ellenfél varázslatát).

A fenti kurtítások mellett a „cápákkal vacsorázott” a „szegény ember ork hajóácsa”, Beshmy Vaal is, mert 1 VP+1 zanszilánk költségért ebbe a pörgős dekkbe eléggé drága mulatságnak éreztem, és lapot is csak akkor lehet húzni vele, ha volt előtte hajóépítés. Helyette inkább az Apró segítséget raktam be, hogy adjon egy Szellemszolgát építőnek, vagy szituációfüggően +1 lapot (esetleg Animált csontvázat, ha a 20 ÉP sebzés hamarabb összejön, mint a 20 SP-nyi flotta). Nagy szívfájdalmamra „kiraktam egy lakatlan szigetre” Pirinyót is, mert bár első körben kirakva embertelen sok zanszilánknak feláldozható manót és kör eleji VP-t termelt, sokszor már olyan sokat adott, hogy nem tudtam mit kezdeni vele, ha hajót egyet sem húztam be mellé.

Végül aztán nemcsak Pirinyót, de a teljes Fairlight-szekciót kihajítottam a fedélzetről, mert sokszor adódott olyan szituáció a négylapos kezdéses próbahúzások alatt, hogy építő lény híján a Keleti Sirály és a nagyobb testű fehér hajók bennragadtak a kezemben... Szóval szétnéztem inkább a barna gy-ngy szekcióban (a '90-es és a 2000-es években egyébként a Tharr-lapokat gyűjtöttem, így külön öröm volt visszatérni ehhez a színhez). A Blokádtörő karavella adta magát, hiszen az 1 ZSZ-os hajók tökéletesek az Építő raksis követővel felálló hajós dekkbe, hiszen a legrosszabb esetben is ingyen jönnek le, ha meg akad hozzájuk építő vagy csont, akkor máris pluszban vagyunk (remélem, lesznek még ilyen hajók a későbbi kiegészítőkben is). Szerintem a Goblin fürkész is jobb 1 VP-s, repülő-laphúzó gyakori lény ide, mint mondjuk a Nyugati holdsárkány vagy a pegazusok, mert az a +1 komponens kincset ér a ZSZ-ért jövő hajók gyors kézből kipörgetésekor.

Több paklilistában is láttam az Antitalentumot, ami olcsó, és kis szerencsével akár első körben eldobat az ellenféltől 2 lapot – én viszont nem vettem be a legénység tagjai közé, mert nem húz plusz lapot, és még csak nem is repül, hogy építkezni tudjon. A tesztjátékok során elég sokszor blank lap volt a kezemben a flotta kiépülésekor, szívesebben húztam volna helyette mást. Amit viszont nagy örömmel fedeztem fel a lapkeresőben, az a Moa csillagbárka volt, ami instant kedvenc lett. A neve ellenére technikailag ez sajnos nem egy hajó altípusú lap, így nem számít bele a flottába sem. De ez is építmény, így a VP-t megkapjuk érte a követővel, egyetlen építőért cserébe iszonyatos asztaltakarításra képes, ráadásul még az illusztrációja is bitang jó, szépen illeszkedik a dekk koncepciójába (a kép egyébként az egyik kedvenc rajzolóm, Tikos Péter keze munkáját dicséri). Jó lenne, ha kapna ez a lap is egy felújítást, vagy legalább egy hajó altípust valamelyik elkövetkezendő kiegészítőben – de persze akkor már legyen hajó a Léghajó meg a jó öreg Hőskorszakos Ladik is, annyival is kevesebb új lapot kell kitalálni...

A 3x17 lapos hajós paklim tehát végül ez lett:

  • 3 Moa csillagbárka (T ngy építmény)
  • 3 Blokádtörő karavella (T ngy építmény)
  • 3 Goblin fürkész (T gy szörny)
  • 3 Ifjú matróz (R gy kalandozó)
  • 3 Cikázó fregatt (R gy építmény)
  • 3 Alanori mágikus korvett (R ngy építmény)
  • 3 Yaurr rombolóhajó (R ngy építmény)
  • 3 Felhőbárka (R ngy építmény)
  • 3 A tenger úrnője (R ngy építmény)
  • 3 Napozó yeti (R ngy szörny)
  • 3 Baar-ork (D gy szörny)
  • 3 Ryuku sorhajó (D gy építmény)
  • 3 Császári teknősgálya (D ngy építmény)
  • 3 Ork fedélzetmester (D ngy szörny)
  • 3 Ork csapatszállító (D ngy építmény)
  • 3 A legutolsó csapás (D ngy általános)
  • 3 Apró segítség (B ngy azonnali)
  • követő: Építő rakshallion

 

És akkor lássuk, hogy muzsikált élesben a hajós dekk!

1. ellenfél: Czakó Ferenc – Főparancsnok

Ferivel már többször is volt alkalmam játszani a Dungeonos HKK Ligák alkalmával, így kicsit meg is lepődtem, hogy ezúttal nem a szokásos xenó dekkel jött. A jó jellemű hordája ellen kiválóan muzsikált a Napozó yeti, mert először a lényleszedő varázslatait nehezítette meg, aztán őrposztba kitolva a lényei leidézését (bár az ősmágiás A verseny szelleme még pont kifért neki 0-ért az egyik körben). Mindhárom meccsünk során kigyűlt a 20 SP-nyi flottám – ez többnyire A legutolsó csapással kikeresett Ryuku sorhajó segítségével jött össze, amiket az ellenfél körében szépen visszaveszegettem a kezembe, és kijátszottam újra az én körömben (volt, hogy 8 Sorhajóm lett így!).

6:0

01.jpg

 

2. ellenfél: Szalai Dávid – Harangmester

Előre féltem, hogy egy Harangmester teljesen le fogja korlátozni a hajós dekkemet, és sajnos nem volt alaptalan az aggodalmam... Ez egy rendkívül rossz matchup a beépített háló miatt, és már elsőre lehetett látni, hogy itt a flottagyőzelem bizony elúszott, és mivel a követőt csak a 4. körtől lehet törni, körönként 2 lappal semmire sem megyek. Egyszer tudtam csak besebezni 15 ÉP-t két Apró segítséggel bekért Animált csontvázzal, de azt az ellenfelem rögtön begyógyulta és visszasebezte rám egy Oroszlánüvöltéssel, aztán egy izomjelzőkkel megpakolt Kerubocskával szépen lecsipegette a maradék ÉP-imet is. Ez bizony a megalázó vereség szótári illusztrációja... Dávid végül magabiztos fölénnyel meg is nyerte a versenyt a max. ÉP-t gyógyulgatós, Főapáttal sebezgetős Harangmester-dekkel, ami gőzhengerként gyalult le minden más paklit.

0:6

02.jpg

 

3. ellenfél: Neuschl Mátyás – A semmi mestere

Mátyás A semmi mestere mellé egy motyogókból álló fekete hordát rakott össze, és volt, hogy elégette a paklim háromnegyedét, mire megint sorra kerültem! A hajók beépített védelme miatt (két forrást kell elsütni a gyűjtőbe küldésükhöz) azonban nem igazán tudta megállítani a flotta első 1-2 körös kiterülését, ráadásul egy jó ritmusban beáldozott Moa csillagbárkával le tudtam takarítani az asztalról a zavaró kis Leah-lényeket, akik esetleg hajókat rombolhattak volna. Mivel Mátyás nálam fényesen bebizonyította, hogy a fiatal kora ellenére is meglepően jó játékos (aki annyira keni-vágja a HKK-t, hogy még a mellettünk zajló játszmát is képes volt naprakészen figyelemmel követni és kommentálni, nemcsak a miénket), a harmadik meccsünket végül nem játszottuk végül le, hanem bediktáltuk, hogy ő nyerte meg. Remélem, ezzel is hozzá tudtam járulni ahhoz, hogy végül hazavihette a legeredményesebb 18 év alatti játékosnak járó playmatot.

4:2

03.jpg

 

4. ellenfél: Varga Balázs – Építő rakshallion

Nagyon vártam Balázs ellen a mirror meccset, mert már a verseny előtt kiderült, hogy azzal az Építő rakshallionos hajós paklijával jött, amit egyszer már kölcsönadott nekem a Dungeonos Ligán, és aminek a mostani verziója szinte teljesen megegyezett az enyémmel – annyi különbséggel, hogy ő végül a lila hajók helyére Fairlightot tette be, és ironikus módon pont az általam végül kikukázott Keleti Sirállyal és Zarknod haragjával turbózta fel a pakliját. Itt eléggé elbíztam magam, mert sikerült megdobnom a kezdést, de sajna nem jött be a mondás, amivel a meccs előtt cinkeltük egymást, hogy „A hajó dekkel az nyer, aki kezd!”. Itt látszik csak igazán ugyanis, hogy egy szinte takkra megegyező pakli esetén ki mit képes kihozni a játéktudásával és a versenyrutinjával: 1-1-es állás után a harmadik meccset elkezdve sajnos nem mulliganeztem, és úgy ürült ki a kezem, hogy nem indult be a hiki-hoki, nem sikerült kipasziánszozni a flottát – amit Balázs kegyetlenül megtorolt. A Zarknod haragjában ő ugyanis meglátta azt a gyilkos kombólehetőséget, amit én nem (ezért is vettem ki a pakliból): a dermesztésjelzőket a saját szükségtelen lapjára pakolja rá (jelen esetben a Cikázó fregattjára), ahonnan szépen átrakja arra a lapomra, ami épp zavarja – például a Moa csillagbárkámra, amivel elsüllyeszthettem volna az ő hajóit... Balázs ráadásul velem ellentétben nem blokkol le, ha esetleg nem jön ki két kör alatt a 20 SP-nyi flotta, hanem rögtön ritmust vált, és ha kell, felhizlalt Animált csontvázzal és feláldozott Felhőbárkákkal csavar be arcba 20 ÉP-nyi sebzést! Én meg a saját lapjaim működését is benéztem: elfelejtettem például, hogy a Yaurr rombolóhajó nemcsak a lényekbe, de az épületekbe, így a hajókba is sebez 4-et, és volt, hogy aktivizálni akartam az Ork csapatszállítót felépítő Szellemszolgát, holott forrás nem hat rá. Balázs végül az 5. helyre úszott be a hajós dekkjével, abszolút megérdemelten.

2:4

04.jpg

 

5. ellenfél: Balogh Norbert – Leah követője

Norbert paklijára nagyon kíváncsi voltam, mert a Dungeonos HKK Ligákon jó játékosnak ismertem meg, és nagyon furdalta az oldalamat a kíváncsiság, hogy miképpen sikerült összeraknia ebben a korlátozott környezetben a gyilkos Leah hordát, amiről én inkább fájó szívvel lemondtam a pakliépítéskor (mint kiderült, ő a kék színnel támogatta meg).  Az egyik körben parádés bemutatót tartott abból, milyen jól tud pörögni ez a dekk: a Patkányinvázióval megtermelt 3 Csatornapatkánnyal és még pár olcsón lerepülő lénnyel simán besebzett 20+ ÉP-t, mire kettőt pisloghattam volna... A másik két meccsünk során viszont sikerült nyernem flottagyőzelemmel, mert nem nagyon volt az ellenfelemnek olyan lapja, amivel megállíthatta a volna a lerepül egy lapot húzó lény – hajót építek – VP-t kapok – lerepül egy lapot húzó lény – hajót építek – VP-t kapok végtelen maratont.

4:2

05.jpg

Végül 3 győzelemmel és 2 vereséggel a 10. helyre csorogtam be a hajós dekkel a 28 fős mezőnyben – egy húszoldalú dobókocka, 3 Kifordított varázsdoboz, 2 választott ritka lap (Királyi galleon, Renfield) és 3 csomag Hódítások volt érte a jutalom (amelyekből egyébként két foil ritka is esett!). De ahogy a fentiekből is látszik, a hajókból sajnos továbbra is irgalmatlanul nehéz olyan paklit összerakni, amivel betonbiztos a dobogós helyezés... Ez egyelőre csak mókadekk – bár tény, hogy nagyon szórakoztató dolog a flottagyőzelmes alternatív nyerés, amivel azért kedvező széllel és jó lapjárással simán be lehet evickélni a középmezőnybe (Hodosy Gábor például szintén hajós dekkel indult, és végül a 12. helyen ért révbe).

376823496_6967225019978939_6077423016275481396_n.jpg

 

Hatalmas gratuláció ezúton is a TOP3 helyezettnek és a különdíjasoknak, valamint Papának, a Phantom Gamesnek és a többi közreműködőnek is a verseny kiváló színvonalú, gördülékeny lebonyolításért. És persze külön köszönet a karácsonyi családi ajándékosztásokat idéző nyereményesőért!

* * *

Ha a fentiek hatására esetleg te is kedvet kaptál egy jó kis Hatalom Kártyái-meccshez, de már rég nincsenek meg a lapjaid, vagy kíváncsi vagy, milyen most a HKK, és vennél pár paklit, rendelj pár csomagot a Chameleon Comix webshopjából! Elérhető kiegészítők:

 

Nyitókép: Tikos Péter festménye, a Moa csillagbárka nevű HKK-lap illusztrációja (az alkotó engedélyével közzé téve).

 

TETSZETT A POSZT? LÁJKOLD ÉS KÖVESD A NERDBLOG FACEBOOK-OLDALÁT, ÍGY SOSEM MARADSZ TÁRSASJÁTÉKOS, FILMES ÉS KÉPREGÉNYES KONTENT NÉLKÜL!

Imádod a '90-es évek fantasy játékait? Faltad anno a Kaland, Játék, Kockázat-könyveket? A Chameleon Comix újra kiadja a régi klasszikusokat, és jönnek sorban magyarul Steve Jackson és Ian Livingstone friss kötetei is! Még ma rendeld meg mindet, nehogy lemaradj!

slider-jackson-livingstone2.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nerdblog.blog.hu/api/trackback/id/tr8618212617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Helló