Elképesztő, mennyire más/ugyanolyan az új Dűne, mint az 1984-es!

2020. szeptember 13. 18:44 - -Szűcs Gyula-

Izgalmas videó hasonlítja össze a két sztárparádét felvonultató, grandiózus sci-fit!

1984_dune_2020.jpg

Pár napja jött ki az új trailer az idei év egyik legjobban várt filmjéhez, a Denis Villeneuve rendezésében részben Magyarországom forgatott Dűnéhez. Természetesen a rajongók máris kockáról kockára összevetik az előzetest David Lynch 1984-es kulfilmjével. Íme egy ilyen összehasonlítás:

Az alábbiakban pedig összeszedtük, mely filmben ki melyik halhatatlan Frank Herbert-karakter alakítja:

  • Paul Atreides: Kyle MacLachlan (1984), Timothée Chalamet (2020),
  • Chani: Sean Young (1984), Zendaya (2020),
  • Leto Atreides: Jürgen Prochnow (1984), Oscar Isaac (2020),
  • Lady Jessica: Francesca Annis (1984), Rebecca Feruson (2020),
  • Duncan Idaho: Richard Jordan (1984), Jason Momoa (2020),
  • Gurney Halleck: Patrick Stewart (1984), Josh Brolin (2020),
  • Gaius Helen Mohiam Tisztelendő Anya: Siân Phillips (1984), Charlotte Rampling (2020),
  • Stilgar: Everett McGill (1984), Javier Bardem (2020),
  • Rabban: Paul L. Smith (1984), Dave Bautista (2020),
  • Harkonnen báró: Kenneth McMillan (1984), Stellan Skarsgård (2020),
  • Dr. Yueh: Dean Stockwell (1984), Chen Chang (2020),
  • Kynes: Max von Sydow (1984), Sharon Duncan-Brewster (2020)

TETSZETT A POSZT? LÁJKOLD ÉS KÖVESD A NERDBLOG FACEBOOK-OLDALÁT, ÍGY SOSEM MARADSZ DŰNÉS, STAR WAROS ÉS VICO-FILMES KONTENT NÉLKÜL!

Imádtad '84-es Dűnét? Faltad anno a Kaland, Játék, Kockázat-könyveket? Akkor az Allansia bérgyilkosai is neked készült! Rendeld meg még ma a magyar kiadást a Fumax webshopjából

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nerdblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7816199994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2020.09.15. 07:20:03

A 84-es verzió egy szar volt. Semmi köze a könyvhöz, és még béna is. Az új verzió nem sokat mutat, de az alapján akár jó is lehet.

igazi hős 2020.09.15. 07:43:32

A Lynch film kimondottan olcsó volt, sztárok nélkül. Max von Sydow vagy Patrick Stewart egy-egy szubkultúra "sztárjai", de nagyon messze vannak az A kategóriától. Ebből is látszik, hogy a jó filmhez nem sztárok kellenek, bár tagadhatatlan, hogy a többség miattuk megy be a moziba.

@midnight coder: Én olvastam a könyvet a film előtt és tetszett a film. Ha akkoriban lett volna Netflix vagy HBO, akkor lehet, hogy egy ~10 részes sorozatban sokkal jobb fan fiction lett volna, de egyetlen kétórás filmhez képest elég sok belekerült és a hangulat jó. Persze tele volt olcsósítással, sok effekt lelóg a vászonról, ebben (meg a drága szereplőgárdában) biztos jobb az új verzió, én is nagyon várom már.

eßemfaßom meg áll 2020.09.15. 07:48:04

Hát ez tényleg elképesztő.

Nem.

midnight coder 2020.09.15. 09:03:56

@igazi hős: Nem csak az olcsóság volt a gáz, hanem a könyv elég erős semmibe vétele is. De az is igaz, hogy ezt két órában szinte lehetetlen jól megcsinálni. Volt valami két részes sorozat, az már közelebb állt a történethez, de az is nagyon olcsó volt.

midnight coder 2020.09.15. 09:07:54

@eßemfaßom meg áll: Az új verzió már picit közelebb áll a könyvhöz, és elég látványos is. Persze ez még kb. semmit nem mutat, de az hogy a gom-dzsabbaros rész benne van, már biztató, és a pajzsos harc is jónak tûnik.

gigabursch 2020.09.15. 09:18:33

Először könyvet olvastam.
Letehetetlen volt számomra.

Jó 10 évvel később láttam a filmeket, ezt is meg a másik verziót. Na az, kifejezetten tárgya volt (pocsék zenész semmiképpen se lesz jó színész).
Ez az 1984-es szerintem jól sikerült verzió volt. Meg a folytatásai is (DŰne gyermekei)

szvsz 2020.09.15. 09:57:50

A 84-es film egy gagyerák. A mostaniban jobbak -és megszokottabbak- lesznek az effektek és gondolom tele lesz buzikkal, transzokkal meg ilyenekkel. Ettől eltekintve dettó kuka.

Macropus Rufus 2020.09.15. 11:39:16

azért annyira nem volt sz@r mind ahogy sokan állítják. + a könyv adaptációk 90%-ban eleve szarok
A Gomb Jabbar pont nem úgy néz ki a könyv szerint mint amit a bemutatóban láthatunk. A homokférgek sem úgy néznek ki a könyv szerint mint amit láthatunk a bemutatóban. Egészen biztos vagyok benne, hogy Harkonen báró múltja nem lesz feltárva, holott az egy komoly jelentőséggel bíró dolog. (ezt 84-es sem tette meg) az ornichopterek jók lettek, ilyesmik voltak a könyvben is.A cirko ruhák sem így néztek ki a könyv szerint. (ezt a 84-es is elrontotta)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.09.15. 11:54:33

ne már, eltetl 40 év!
az lenne elképesztő ha nem lenne más...

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.09.15. 15:14:08

Én nem vagyok beájulva a rendezőtől, az eddigieket amolyan megcsináljuk és kész hozzáállásúnak látom. Ami zavar, hogy a regényben padisah császár van, azaz a világ keleties, ezért díszesebbnek vártam ehhez a minimalista dizájnhoz képest.
Azért az előzeteseben emlegetett crusade, mintha a könyvben nem egészen ezen a néven szerepelt volna. Csak a politikai korrektség nem engedi annak nevezni aminek az író megírta, azaz dzsihádnak. :(

Lady Scarlett 2020.09.15. 15:42:44

Én nem olvastam a könyvet (még), de a 84-es film nagy kedvencem. Annyira nem volt klisés, hogy tágra nyílt szemekkel néztem végig.
Viszont a mostani remake szerintem király lesz! A trailer engem megvett kilóra!

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2020.09.15. 17:14:13

A régi filmet nem tudtam szeretni, de alanyi jogon, se adaptációként... de a homokférgek akkor nagyon tetszettek(:

gigabursch 2020.09.15. 19:59:42

@szvsz:
Naná!
Eleve Vladimir Harkonnennek olyan kell legyen a feje, mint Putyunnak.
Ezen felül a könyves múltja alapján egyszemélyben lesz eLMeBeTegeQ teljes arzenálja, s mindemellett egy buzizsidónéger, tehát az Oscar garantált lesz...
Ha már heteró indián nem lehet.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2020.09.15. 21:25:47

Érdekes, nekem csalódás a trailer. Monumentálisabbat, hatásosabbat vártam. De lehet, hogy a film jó, viszont az is lehet, hogy az agyondicsérés már megint visszaüt, és a néző vagy túlságos várakozással, vagy már a marketing okozta csömörrel ül be a moziba.

@igazi hős: "A Lynch film kimondottan olcsó volt, sztárok nélkül."

Az IMDb szerint 40 milliós költséggel készült, amit 1984-ben nem mondhatunk olcsónak. A sztárok kérdése érdekes, mert Lynch nem annyira foglalkoztatni, mint megcsinálni tudta a sztárokat. A film számos főszereplője ismert arc volt már akkor, de később komoly nevekké váltak.

"Ha akkoriban lett volna Netflix vagy HBO, akkor lehet, hogy egy ~10 részes sorozatban sokkal jobb fan fiction lett volna"

Beletaláltál. A 2000-ben készült három részes minisorozat szerintem sokkal jobb lett, és mintha az HBO is ott lett volna a forgalmazók között. Tévéfilm volt, arányosan kisebb költségvetéssel, kevésbé ismert európai színészekkel, de szerintem nagyon jól össze volt rakva, élveztem.

@Macropus Rufus: Az ornitopter a neve alapján (lásd ornithosz és pteron) madárszerűen, mozgó szárnyakkal repülő gépet sugall. Az 1984-es film igazodott ehhez, az előzetesben viszont nekem ez nem jött le, bár nagyon rövid volt a részlet.

@szvsz: "A 84-es film egy gagyerák"

36 évvel ezelőtti technikával készült.

Egyébként az a film nekem sem tetszik. Viszont egy újranézése során meg kellett állapítanom, hogy a Harkonnenek elvadult ábrázolásától eltekintve elfogadható mértékben követi a könyvet, csak valahogy mint film, nem sikerült igazán jól.

"gondolom tele lesz buzikkal, transzokkal meg ilyenekkel."

Kivételesen jó okkal, ugyanis a Harkonnen báró buziságát a könyv többször is hangsúlyozza.

Egyszer majd biztosan megnézem ezt a filmet is, és kíváncsi vagyok, hogyan hangolták polkorrektre. A regényben ugyanis, és ennek a komikusságával nem tudok betelni, a rosszak rossza, a főellenség egy nagyon dagadt, vén buzi, a jók pedig dzsihádról álmodó sivatagi nomád harcosok. Nem tudom, hogy ezt a konfigurációt a mostani filmbizottságok torkán mennyire lehetett lenyomni.

Macropus Rufus 2020.12.10. 16:42:55

@Androsz: "Az 1984-es film igazodott ehhez, az előzetesben viszont nekem ez nem jött le, bár nagyon rövid volt a részlet."
a 84-es filmben nem volt csapkodó szárnya a vasnak sajnos.

Reactor 2021.12.03. 16:57:30

Nekem speciel a 84-es verzió tetszett, a 2000-res minisorozat viszont csapnivaló volt, hihetetlenül béna jelmezekkel. Hát ahogy azok a császári sardaukarok kinéztek, bmag...és akkor ők lettek volna az elit katonaság az ismert világegyetemben, lol.
Ezt a 2020-as változatot még nem láttam, de a 2000-res szörnyszülöttől csak jobb lehet.
Sajnos a játékokhoz - bázisépítés, tankok stb. - egyik se hasonlít. Kár.
süti beállítások módosítása
Helló