A sok Star Wars-bejelentés közt fel se tűnt: lesz egy Alien sorozat is

2020. december 25. 12:17 - -Szűcs Gyula-

A széria producere Ridley Scott lesz, a showrunner pedig a tévés Fargo atyja

alien.jpeg

 Korán jött idén a karácsony a geekeknek: december 10-én, csütörtök éjjel tartották meg a Disney Investor Conference-t azaz a Disney-befektetők napját, ahol a vállalatbirodalom egyes részlegvezetői ismertették a Marvel, a Star Wars, a Disney és a Pixar produkciók következő pár évere vonatkozó ütemtervét. Kevin Feige bejelentett egy tonnányi új szuperhősös filmet és tévésorozatot (új Thor, új Fekete PárducWandaVisionLoki és társai), Kathleen Kennedy leleplezte a Rogue Squadron mozifilmet és mellé ismertetett egy kilenc tévésorozatból álló listás, ami mind a The Mandalorian 3 évada mellé fog érkezni (ráadásul azóta bejelentették ezek mellé a The Book of Boba Fettet is).

A nagy geek örömmámorban azonban kissé elsikkadt az FX igazgatójának, John Landgrafnak a nagy bejelentése, miszerint jön egy Alien tévésorozat is. Az FX amerikai kábeltelevíziós csatorna, ami korábban a 21st Century Foxhoz tartozott, 2019 óta azonban a Fox stúdióval együtt a Walt Disney Television és a The Walt Disney Company tulajdona. Az új Alien széria forgatókönyvírója, rendezője és producere, vagyis lényegében a showrunnere  az Emmy-díjas Noah Hawley lesz, aki olyan sorozatokon dolgozott korábban, mint a Dr. Csont, a Légió és a Fargo, jelenleg pedig egy új Star Trek-mozifilm forgatókönyvét bütyköli. A sorozat másik producere maga A nyolcadik utas: a Halál atyja, Ridley Scott lesz, aki nem mellesleg már évek óta lebegtette, hogy a Prometheus és az Alien: Covenant igen vegyes fogadtatása ellenére is folytatódni fog valamilyen formában a péniszfejű űrszörnyek története. Magáról a sorozatról eddig nem sokat tudni, csak azt, hogy a Földön fog játszódni, a nem túl távoli jövőben. Bár ennek egy kicsit AVP-szaga van, azért bizonyára nagyon sok rajongó így is nyálcsorgatva várja! (via Geektyrant)

TETSZETT A POSZT? LÁJKOLD ÉS KÖVESD A NERDBLOG FACEBOOK-CSOPORTJÁT, ÍGY SOSEM MARADSZ ALIENES, STAR WARSOS ÉS KÉPREGÉNYES KONTENT NÉLKÜL!

Bírod a '80-as ésa a '90-es évek szörnyeit és szórakoztatóipari termékeit? Régen minden jobb volt? Mindened a retró? Faltad a Kaland, Játék, Kockázat-könyveket? Akkor az Allansia bérgyilkosai és A veszedelem kikötője is neked szól! Rendeld házhoz mindkettőt még ma!

 

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nerdblog.blog.hu/api/trackback/id/tr6816336432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steery 2020.12.26. 00:50:59

Igen vegyes fogadtatása? Úgy érted: mindkettő csúfosan megbukott a pocsék forgatókönyve és a nevetséges jelenetei miatt?
Péniszfejű űrszörnyek? Ezt végig se gondolom...

kalbász 2020.12.26. 07:25:43

Lassan olyan ez, mintha valami robot írná.
Szokásos évtizedes, gagyi sablonok. Tényleg az újságírói "szakma" lesz az első, amit az ai levált. Ide elég valami béta változat is.
Ridley Scott pedig nem csak az atyja, hanem a tönkreb@szója is az alien-nek.

moonshadow 2020.12.26. 09:07:47

A sorozat azért jó mert nincs a kényszer a nagy pénzkaszálásra, ezért nem kell annyira klisékből építeni mint egy mozifilmet, és a mandalorian is jó lett.

Behajtó70 2020.12.26. 09:17:50

Előttem szóló kettőnek teljesen igaza van, pár kiegészítéssel a cikkhez:
- R.Scott NEM atyja az Aliennek, bár annyit sikerült eltalálni, hogy rendezője. Atyja H.R.Giger volt, nélküle csak egy ijesztgetős, huhogós mozi lett volna.
- Prometheus és Covenant: mindkető logikai buktáktól, vágási hibáktól hemzsegő ócska szarok voltak, nem tartoznak az Alien filmek közé! A rajongók közt nem volt vegyes a fogadtatás, hanem egyertelműen teljes bukás volt. Csak zöldfülű bulvárgyerekek értékelték 1-nél magasabbra.

És végül: a cikk végén ott van, hogy ha mindig naprakész akarok lenni star wars-ból meg alienből lájkoljalak/kövesselek. Szeretnék az lenni, de sajnos azt nem itt kapom meg, ez inkább a nőklapjába vagy a blikkmagazinba való cikkecske. A rajnogói szinttől nagyon távol van.

Behajtó70 2020.12.26. 09:20:46

@moonshadow: szerintem: ha a földön játszódik, akkor nem lehet jó, mert pont az film lényege veszik el belőle: elszigeteltség, kiút nélküli fenyegető veszély. Max csinálnak egy mad max-es apokaliptikus marhaságot, atomháború helyett alien támadást behelyettesítve.

Csaba121 2020.12.26. 10:32:59

@Behajtó70: Mivel a Disney csinálja, biztos cuksi-muksi kis alienek lesznek benne, mint baby Yoda...

De Wer 2020.12.26. 10:44:45

Végre egy jó hír! Az Alien franchise szinte minden része siker lett:

Nyolcadik utas a halál (Alien) Ridley Scott, 1979., IMDb: 8,5
A bolygó neve halál (Aliens) James Cameron, 1986., IMDb: 8,4
A végső megoldás: Halál (Alien 3) David Fincher, 1992., IMDb: 6,4
Alien 4.: Feltámad a halál (Alien: Resurrection) Jean-Pierre Jeunet, 1997., IMDb: 6,3
A Halál a Ragadozó ellen. (Alien vs. Predator) Paul W.S. Anderson, 2004., IMDb: 5,6
A Halál a Ragadozó ellen 2 (Aliens vs. Predator: Requiem) Colin Strause, 2007., IMDb: 4,7
Prometheus. Ridley Scott, 2012 IMDb: 7
Prometheus: Covenant Ridley Scott, 2017 IMDb: 6,4

Négyes_ 2020.12.26. 11:27:42

Na jó, a versus filmek buktak (4,7 és 5,6 ponttal az IMDb -n). De a többi aránylag jól teljesitett a megjelenéseiktől.

MEDVE1978 2020.12.26. 11:30:20

Hát, csodálkoznék, ha nem egy borzalom jönne ki belőle.
Scott sajnos már 80 körül jár (asszem már idősebb) kezdi elveszíteni a fonalat.
Az Alien sorozat sajnos magán viseli Hollywood teljes kézjegyét, benne van az is, hogy hogyan lehet egy franchise-t először mennybe vinni, aztán lezuhanni vele
Az első rész ugye a viszonylag low budget indie horror, rendkívül ambíciókkal és első osztályú színészekkel (Ian Holm, John Hurt, Tom Skerritt, Sigourney Weawer). A szereplők viselkedése teljesen racionális, kezdetben Ripleyvel, aki nem akarja visszaengedni a kockázatos találkozáson átesett űrhajósokat a Nostromora.
A második rész egy tökéletes sci-fi - horror - akciófilm hibrid, a szereplőgárda ismét óriási Michael Biehn, Lance Hendriksen mellett is egy sor irtózatosan veterán karakterszínész (Jeanette Goldstein, aki pl: Terminatorban is játszott, illetve Bill Paxton) jött be. A sztori ismét reális, de már nehézfegyveres katonai különítmény kerül szembe az upgradelt alien veszéllyel.

És akkor bukik be az egész. A stúdió túl hisztis, a stúdióvezetők szeme előtt folyamatosan táncolnak dollárjelek és tönkreteszik a filmet. Kinyírják a kontinuitást azzal, hogy Hicks és Newt karakterét kiírják a történetből, zárójelbe téve őket, így Ripley áldozata, sorsa gyakorlatilag értelmetlenné válik. Próbáltak neki azzal célt adni, hogy egy háborúellenes unalmas maszlagot (nehogy fegyvert csináljanak a Xenomorphokból) hoztak be, de ez gyakorlatilag nulla. Pedig a két szereplő Ripley mellett szintén veterán, kiváló színész: Charles Dance (fiatalabbaknak Trónok Harca) és Charles S. Dutton kiváló a szerepében. Valószínűleg egyedül a színészi alkotások mentik egy bizonyos szintre ezt a szart. Aztán kész, a negyedik rész szintén a stúdió próbálkozása és nem is olyan rossz, de legyünk őszinték valahol az első és a második rész homage-a az egész. Pedig a szereposztás itt is nagyon jó karakterszínészekből áll Ron Pearlman (Hellboy, Rózsa neve etc.), Gary Dourdan (Helyszínelők), Wynona Rider és ismét Weawer. Az viszont sikertelen, hogy Rider váljon a franchise új arcává.
Ami ezt követi az szerintem már minősíthetetlen, a két AVP fos. Még a kétezres évek legelején játszottam az Alien vs. Predatorral, mint PC játékkal. A játék a konfrontációt nem véletlenül nem a Földre tette. Az első rész még viszonylag tűrhető, de már csak egy Lance Hendriksen cameo van benne. Utána mindenki ítélje meg, hogy az Antarktisz hóviharában egy szál felsőben az Alien királynővel szaladgáló fiatal hölgy mennyire "reális". A második rész nekem említésre sem méltóan rossz.
Aztán jött Scott, az "előzménytörténettel". A Prometheus borzasztó és a legszörnyűbb, hogy olyan okokból, ami kiküszöbölhető lett volna. Valószínűleg leginkább a forgatókönyv sikerült félre: a szereplők döntő része logikátlanul viselkedő idióta. Legkésőbb a második világháború óta vannak egyértelműen követendő vészhelyzeti eljárásrendek, amelyek a legtöbb magán- és katonai expedícióra egyaránt ki vannak találva. Így pl: nem vesszük le a sisakunkat, csak azért, mert úgy tűnik, hogy a levegő lélegezhető, viszont idegen lények vannak, nem hagyjuk simán két emberünket egy elhagyott barlangban, nem piszkálgatunk idegen lényeket stb. De a Prometheus karakterei idióták, így az ember nem tudja sajnálni sem őket. Aztán ott volt a vágás, a változat, amit először láttam kulcsfontosságú részleteket hagyott ki, így kevésbé volt érthető a történet. De persze nem volt benne Alien, ami az egy részét zavarta a közönségnek. De nem ez a film fő baja! Viszont a probléma az, hogy Scott azt gondolja, hogy ez volt, mert a következő filmet telerakja Alienekkel, egyben lerántva a leplet, hogy az Alienek igazából a Michael Fassbender által játszott android kísérletei. Ami emellett jön az viszont már katasztrófa, ugyanazok az idióta űrhajósok mészároltatják le magukat, gyakorlatilag elkövetve ugyanazt a hibát (sisak le, spóra be), ami az előző részt idegesítővé tette. Utána nem zavarja őket, hogy egy tömegmészárláson keresztül mennek be új, ismeretlen vendéglátójukhoz. Végül jön az a "csavar", amit valószínűleg a 80 feletti IQ-val rendelkező emberek már előre látnak.
Sajnos a fentiek is azt mutatják, hogy Scott már nem érzi azt, hogy mi kell az Alien franchise-ban és mi nem. Előre félelmetes, hogy a Földön játszódik az új sorozat. Miért? A rossz negyedik rész annyit megmutatott, hogy ha nem a Földön van, akkor van még tét, amihez a szereplők érzelmileg kötődnek (nehogy az Alienek eljussanak a Földre). Viszont, ha a Földön játszódik, akkor két lehetséges magyarázat van: egy posztapokaliptikus dráma (mint a Walking Dead), illetve egy izolált helyszín (Antarktisz, sziget stb.).

MEDVE1978 2020.12.26. 11:38:39

@Csaba121: Anno a budai Skála felszámolásakor volt egy végkiárusítás, a játék osztályon lehetett kapni egy aranyszínű plüss alient. Azóta sajnálom, hogy nem vettem meg. (Most lehet majd újra sorozat gyártani).

Macropus Rufus 2020.12.26. 13:42:17

@De Wer: A pontok egy dolog. A bevétel megy egy másik. Ez utóbbi szépen lefelé ívelő pályát vett fel.
A bevételek az infálcíóval korrigálva és kerekítve vannak, bevétel / kiadás párosban

Alien (1979): 670 millió / 39 millió (17X)
Aliens (1986): 774 millió / 44 millió (17,5x)
Alien 3 (1992): 767 millió / 93 millió (8,2x)
Alien 4 (1997): 745 millió / 121 millió (6,1x)
Prometheus (2012): 599 millió / 147 millió (4x)
Covenant (2017): 333 millió / 102 millió (3,2)

Jól látható, hogy az a második rész után indult a bevétel csökkenés. Míg a 79-es Alien a kiadások 17x hozta vissza addig a Covenant csupán a 3x-át... Ez ugyan még nyereséges, de már bőven sz@r eredmény. Ennek az eredmény fényében 100%-k, hogy semmiféle Alien folytatás nem lesz már egy ideig.
(forrás: imdb)

Macropus Rufus 2020.12.26. 13:48:10

Hát a leírás alapján nem város. Ha meg véletlenül a Scott is a közelébe kerül akkor meg egyenesen sz@r lesz. Miért nem engedték Neil-nek, hogy megcsinálja amit akart.... :(

Mondjuk ha felveszem a sztori szálát akkor ennek a sorozatnak az Alien 4 része után kell játszódnia. Mert addig az idegen a Föld közelébe sem került. De akkor azt is meg kell magyarázni, hogy hogyan került ide ui. egyetlen részben sem jutottak el a Földig... Gondolom valami hajánál fogva előrángatott magyarázatot fognak adni. Részemről nem várós.

kovi75 2020.12.26. 15:09:56

Nem tudom, lehet hogy nem ugyanazokat a filmet láttam mint ti, mert nekem mindegyik tetszik. Na jó, az AvsP lehetne átgondoltabb, de melyik számítógépes játék alapján készült filmről lehet elmondani, hogy remekmű. Mókás, hogy idejöttök és veszitek az energiát mocskolódni.

Bármikor befektetnék egy Alien film elkészítésében, és bőven megelégednék a 200%-os megtérüléssel mondjuk 3 évre számolva (ez ugyebár 3,2x szorzót figyelembe véve is megvan)

Négyes_ 2020.12.26. 15:52:25

@Macropus Rufus: Ezzel nagyon nem értek egyet. Te csak azt nézed, hogy a befektetett pénznek mekkora hányada a nyereség, de azt nem, hogy ez az összeg abszolut számban milyen iszonyatosan nagy. A Prometheus 147 milliós bevétele és a Covenant 102 milliós hozama iszonyatosan nagy lóvé. Bőven nagy haszon a 3-4 szeres plusz is. Biztos, hogy ekkora business nem marad sokáig kihasználatlan és igenis lesz még folytatás (ha nem is a jó öreg Ridley Scottal).

MEDVE1978 2020.12.26. 18:46:00

@De_Wer: Általában a készítési költségeknél csak a tényleges filmkészítési budget szokták feltüntetni. Erre rá szokták még számolni a marketing és reklám költségvetést is, ami szintén súlyos összegeket emészt fel. Így nincs 3-4 szeres szorzó a Prometheusnál és a Covenantnál sem, biztos, hogy ennél jóval kisebb rajta a nyereség. A kvázi bukás Rise of the Skywalker megadott budget száma (275 mo USD) és a box office eredmény között is van négyszeres szorzó egyébként. Persze a stúdiók általában igyekeznek titokban tartani a marketing költségvetést és egyébként is sok bűvészkedés van az egyes filmek nyeresége és vesztesége terén.

A pénz a franchiseban van, amit nyilván érdemes valamilyen formában folytatni, mivel nagyon ismert és ez automatikusan elad új részeket is.

Négyes_ 2020.12.26. 19:59:10

@MEDVE1978: JELENLEG 3 illetve négyszeres a haszon a Prometheus és Covenant részeken. Később, ez nőni fog még, mert rengeteg plusz bevétel van a másodlagos és harmadlagos bevételi forrásokból is: például játékok, újságcikkek, egyéb legális hordozók eladása ... stb. Bőven megéri nekik az egészen biztos.

Kit Fisto 2020.12.27. 07:40:12

A cikkíró leírt pár ostobaságot, de abban igen is igaza volt, hogy Ridley Scott az Alien filmek atyja. Bár ő sem így írta, hanem "<i>maga A nyolcadik utas: a Halál atyja</i>". Azaz az első filmé. Giger csupán az idegen koncepcióját, grafikáját alkotta meg, és itt a "csupán" szót kéretik nem félreérteni - sokra tartom a munkásságát - azonban itt a filmekről beszélünk, és az egyértelmű, hogy Scott volt az, aki tető alá hozta a működő lényt, hozzáadott az alapvető tulajdonságaihoz és nélküle az egész franchise talán meg sem születik.
Akik itt fanyalogtok a legjobb sci-fi filmeken: Szánalmasak vagytok és nem igazi sci-fi rajongók. Kiváncsi lennék, nektek mi a jó.. (hadd nevessek) Nekem az összes Alien film tetszett, bár nem egyformán. A legjobb kétségtelenül az első rész volt. A második egy hajszállal követi, és a harmadik résztől esett sokat a színvonal. De még így is, ha önmagában nézzük, kiváló, vérbeli sci-fi , ahogy a többi is. A négynél már rezgett a léc, az idegen-ember hibrid szörnyű lett (sajnos nem jó értelemben) és a színészek egy része tökéletesen alkalmatlan, nem oda illő egy sci-fi-be, főleg nem egy Alien filmbe. De Weaver és Rider játéka, a szépen kivitelezett alienes részek felhozták a harmadik rész fölé. Én szívesebben nézem meg, mint a hármast, amiben csak egy idegen van, az is a plafonon szaladgál, és a film színvilága meglehetősen unalmas. A forgatókönyve nem különben, ráadásul ebben van a legnagyobb hiba, amit filmesek elkövethetnek: Már az elején kiírták azokat, akikért izgulhattunk az előző rész végén, ezzel értelmetlenné téve az ottani megmenekülésüket és nem mellesleg nagyon népszerű karakterek voltak. Az ötödik részt várva nagy csalódás volt a Prometheus. Egyrészt mert nem Alien 5, még csak nem is Alien film, hiszen nincs benne egy megveszekedett alien sem. Az Alienben látott space jockey teljesen más lénynek tűnt, mint az engineer. Intelligens, békés lénynek tűnt, tudós félének, aki áldozatul esett az alieneknek. Nem tűnt ilyen bunkónak :) és ezzel mindent el is mondtam a Prometheusról. De továbbra is fenntartva, hogy ez is, önmagában nézve egy kiváló sci-fi. Csak éppen a sorozatba nem passzol, hiába előzményfilm. A Covenant egy teljesen más kategória. Végre újra egy igazi Alien filmet láthattunk. Nekem visszatetsző volt ugyan David túlszerepeltetése. Sok unalmas jelentet kaptunk vele. Ráadásul nagy hiba, hogy végül a fejlettebb Waltert is legyőzte. Ez egyrészt hülyeség, másrészt Walter egy szimpatikus karakter volt. Viszont Danielsben egy kiváló Ripley utódot kaptunk, nagyon remélem, hogy lesznek még folytatások vele! Az Alien vs Predator nem a franchise részei. Két külön film, amiben szerepelnek az idegenek. Nekem tetszett mindkettő, kiváló sci-fi/akció filmek.
És végül, a várható sorozat: Ez sem Alien 5! Ezzel majdnem el is mondtam a véleményem róla. Sorozat? Valahogy nem tudom elképzelni, hogy jól sikerüljön. Pláne, hogy a Földön játszódik. (olcsó megoldás) Nálam aligha van lelkesebb Alien rajongó, de egyáltalán nem várom nyálcsorgatva, még átvitt értelemben sem. Én továbbra is az Alien 5-öt várom! Ha nincs ötletük rá, nekem van, lehet, elküldöm Cameronnak. (nincs smiley, ez komoly) Scottot sajnos elveszítettük, mint alien rendezőt. Nem érdekli már a téma.
Még nem játszottam az Alien: Isolationnal, na azt várom "nyálcsorgatva". Egyelőre nem volt rá időm, de hamarosan lesz. Tudom milyen, és nagyon tetszik. A Sevastopol olyan, mintha a Nostromo lenne és mintha Ripleyként kéne kirúgni a dögöt onnan. (valójában Amandaként, aki Ripley lánya) Szinte élethű a grafikája, olyan, mint a film. Kell ennél több egy rajongónak? Kell, és van is: DLC formájában beszerezhető Ripley és a Nostromo is. 10/10!

victor vacendak 2020.12.27. 08:08:53

Scott nem az Alien atyja, mert O'Bannon és Shusett találta ki...

Ami Scott képességeit illeti, láttuk a Farkasok-sorozatban. Borzalmasan gáz, pont, mint a Prometheus. Kell ebből még több???

@Macropus Rufus: Az nem haszon, amit írtál, mert nem veszi figyelembe, hogy mennyibe került valami. Az Aliens óta minden film anyagi bukta volt. Ahogy az összes újkori Predator, Terminator, AvP-film is. Mind szar, fos, veszteséges, de mégis csak csinálják és csinálják, tovább tiporva őket.

NemNick 2020.12.27. 09:29:56

OFF:
@kovi75: "Mókás, hogy idejöttök és veszitek az energiát mocskolódni."
@Kit Fisto: "Akik itt fanyalogtok a legjobb sci-fi filmeken: Szánalmasak vagytok és nem igazi sci-fi rajongók."

Azt hiszem, az "észreveteleitekről" mindent elmond az, hogy nagy arccal személyeskedtek.
Ráadásul ezzel kezditek.
Rosszabb körökben ez szemmel láthatóan, az ultima ratio - de azért léteznek jobb körök is, csak jelzem...

ON:
@Medve1978 minden szavával egyetértek. Annyira kár ezért a világért... Egy kisebb csoda kéne a megmentéséhez. Kezdetben egy nem nagyot akaró, csak a klausztrofób túlélőhorrort nem gagyin, hanem átgondoltan, részletekig kidolgozottan visszaadó sorozat pont megtenné.
Nem kellenének nagy válaszok a nagy kérdésekre, csak pár emberi sors, pár szereplő, akiért lehet izgulni.

A bevételek (haszon) vs. filmek minősége érveléssel jövőknek meg figyelmébe ajánlom az "együnk tehénszart..." kezdetű mondást.

Frederick2 2021.01.20. 13:42:13

@steery: @kalbász: @Behajtó70:

"Úgy érted: mindkettő csúfosan megbukott a pocsék forgatókönyve és a nevetséges jelenetei miatt?"

Nem, ő úgy értette, hogy Ridley Scott valójában két jó filmet készített, csak sokan nem értik, miről szólnak a filmek.

Most egy olyan újságíró cikkét olvastátok, aki pl. mélyen tiszteli Kathleen Kennedy munkásságát. Így ne is várjatok tőle megfelelő kritikai hozzáállást.

De legalább ebbe a cikkbe nem keverte bele a (balliberális) politikai nézeteit. Attól megkímélt minket...

Frederick2 2021.01.20. 14:03:49

@MEDVE1978: Egyetértek a kritikáddal. Bár nekem még a 3. rész is tetszett.

És akkor még nem is beszéltél az Aliens-regényekről. Sajnálatosan ott is elég sok fércmű hozzájárult a franchise devalválódásához.

Ami viszont teljesen kiemelkedő a franchise-ból, az Aliens Isolations videójáték. Messze jobb, mint a két mozifilm! :D

Frederick2 2021.01.20. 14:05:56

@MEDVE1978:

"Messze jobb, mint a két mozifilm! :D"

Mármint a Prometheus és a Covenant.
süti beállítások módosítása
Helló